ISBN: 978-91-7389-135-6



Propaganda

Reportageböcker

Politisk lobbying är ett av världens äldsta yrken, praktiserat redan i det gamla Grekland. Varje år omsätter pr-branschen i Sverige en miljard kronor och sysselsätter ungefär 1000 personer. I ett land så beroende av politiska beslut är pr en växande marknad. Men hur gör lobbyisterna? Och framför allt: Hur tänker de? Med exempel från press och tv, via biosalongen till Norra stå på Råsunda beskriver Martin Borgs hur du påverkas av lobbyisterna, sanningsfabrikerna och propagandaindustrin. Och vad du själv bör tänka på när du vill påverka andra.

“Framförandet av sådant vi tror på är utbildning. Framförandet av sådant vi inte tror på är propaganda.” – Edward Bernays


Författare
Martin Borgs

Martin Borgs har arbetat på Hill & Knowlton, en av världens största pr-byråer. Martin har jobbat för Moderaterna under två valkampanjer, bl.a som presschef.

Val av cookies

Denna webbplats använder cookies och liknande tekniker för att erbjuda en så bra användarupplevelse som möjligt. Du kan läsa mer om hur vi hanterar cookies och dina användardata i vår cookie- och datapolicy.

Nödvändiga cookies*

Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera på ett säkert och korrekt sätt, och går därför inte att stänga av. Nödvändiga cookies kan innehålla information om val och inställningar du gör på webbplatsen, exempelvis dina inställningar för cookies.

Cookies för analys

Cookies för analys ger information om hur webbplatsen används, till exempel genom Google Analytics, vilket innebär en möjlighet att förbättra din användarupplevelse. Dessa cookies placeras i din webbläsare för att kunna särskilja användare från varandra och därmed skapa en bild över trafiken mellan olika sidor och övrigt beteende på webbplatsen.

Cookies för marknadsföring

Cookies för marknadsföring gör det möjligt för oss att visa personanpassade och relevanta annonser i sökresultat eller på sociala medier. Annonserna baseras på ditt surfbeteende.

Spara mina val
Godkänn alla
Ändra inställningar