ISBN: 9789173894104


Ladda ner pressbild


SAS – pocket

Atlas Pocket

Få skandinaviska företag är så publika och väcker sådana känslor som SAS. Vid 1980-talets mitt stod företaget på topp, Jan Carlzon var en internationellt erkänd företagsledare och både han och SAS spåddes en lysande framtid.
Hur kunde det gå så långt att ett av Skandinaviens starkaste varumärken närapå raserats? Det enkla svaret är att flyget avreglerades i Europa, men svaret rymmer också massor av dramatik: felaktiga beslut och galna investeringar, maktkamp och personliga motsättningar, skandaler och tragiska olyckor, fackliga strider och en hel del politik.


Författare
Richard Björnelid

Richard Björnelid är frilansande ekonomijournalist, som tidigare arbetat som bl.a. reporter och redaktionschef på Veckans Affärer.

Val av cookies

Denna webbplats använder cookies och liknande tekniker för att erbjuda en så bra användarupplevelse som möjligt. Du kan läsa mer om hur vi hanterar cookies och dina användardata i vår cookie- och datapolicy.

Nödvändiga cookies*

Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera på ett säkert och korrekt sätt, och går därför inte att stänga av. Nödvändiga cookies kan innehålla information om val och inställningar du gör på webbplatsen, exempelvis dina inställningar för cookies.

Cookies för analys

Cookies för analys ger information om hur webbplatsen används, till exempel genom Google Analytics, vilket innebär en möjlighet att förbättra din användarupplevelse. Dessa cookies placeras i din webbläsare för att kunna särskilja användare från varandra och därmed skapa en bild över trafiken mellan olika sidor och övrigt beteende på webbplatsen.

Cookies för marknadsföring

Cookies för marknadsföring gör det möjligt för oss att visa personanpassade och relevanta annonser i sökresultat eller på sociala medier. Annonserna baseras på ditt surfbeteende.

Spara mina val
Godkänn alla
Ändra inställningar